torsdag 7 juli 2011

Man skulle va en isbjörn...

Började dagen med en värdering där flera parter inte är överens om värdet på fastigheten, problemet för mig dock var att den skulle värderas med värderingsår 1995... Lite att bita i! Tur att man har två chefer som är som levande uppslagsverk när man har några frågor! Det fick vi inte lära oss i skolan!




Vad jag har fått lära mig ( kanske lite onödigt vetande ) är att varje invånare har tydligen 1,2 km strand per person här i Idre , ja om man tittar på hur mycket strandskyddad mark det är här alltså! Jag började ju direkt planera i mitt huvud vad jag skulle göra med min alldeles egna sandstrand tills en glädjedödare informerade mig om att det även innefattar fjällbäckar och källor och det har vi mycket av... Det är vackert men KALLT! Man skulle va en isbjörn...


Vidare hade jag ett tillträde per post och telefon vilket betyder att varken köpare eller säljare finns med på tillträdet. Fullmakter och hederlig postgång är underskattat i dagens it-samhälle!

Skyltade upp en stuga där Till Salu-skylten enbart får sitta uppe när ägarna är där vilket betyder att jag om tre veckor får ta mig en nätt tripp på 4 mil och plocka ner dem igen- service över förväntan...


//janina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar