måndag 29 november 2010

Sjukt....

Nu är det förkylt!! Redan igår märktes att nåt var på gång och idag är det värre än nånsin... Så nu vet ni att inte ens mäklare klarar sig undan höstförkylningarna! Tur att det inte händer så ofta bara!

Tack och lov så finns det mobila kontoret, vilket innebär att man faktiskt kan klara sina budgivningar, bokningar, värderingar m.m. hemifrån. Så nu sitter jag här, med min laptop i knät, skriver beskrivningar, sköter budgivningar, mailar och pratar i telefon.

*host*

4 kommentarer:

  1. Krya på dig! /Trogen läsare

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur mycket jobb kan man sköta hemifrån som mäklare? Är det "någon" som bestämmer att man måste vara en viss tid på kontoret varje vecka eller så? Mäklarstudent

    SvaraRadera
  3. Hej! Vi har tillsammans bestämt vilka tider vi har öppet på kontoret och hjälps åt med "kontorstiderna". Har man en assistent ser ju den till att hålla kontoret bemannat, bland annat. Vi har alltså bestämda tider varje vecka vi är på kontoret, och flexibla att vara ute på jobb övriga tider.

    Vi kan egentligen göra det mesta av vårt jobb hemifrån. Dock missar man ju kunderna som ringer till kontoret då och det vill man ju inte!

    SvaraRadera
  4. I Borås har vi mäklarassistenter på plats hela dagen, så vi mäklare ska kunna vara på språng. Huruvida man vill jobba hemifrån eller inte, är nog en ganska personlig preferens.

    Jag ser "hemifrån-arbete" som ett komplement.

    När jag vill ha saker gjorda föredrar jag att sitta på kontoret. En av anledningarna är som Isabella skriver, att man faktiskt missar kunderna som kommer in utan att boka tid.

    Det är också mycket enklare med praktiska saker som skrivare etc, du har närmare till kollegor för konsultationer plus att man är mer effektiv (i alla fall jag) när man är på plats.

    SvaraRadera