torsdag 18 november 2010

När vi ändå är inne på det här med budgivningar..

..så tillägger jag att den vanligaste frågan är "Hur lång tid tar en budgivning?"

Vi brukar sällan behöva reglera budgivningen med start- och stopptidpunkt. Den börjar helt enkelt när första budet kommer in (vanligtvis någon dag efter visningen) och slutar när det finns en kvar. Brukar ta 2-4 dagar vanligtvis.

Ibland kan en långdragen process förklaras av att alla höjer 10 000:- i taget, och funderar flera timmar mellan varje bud. Då sätter säljaren ibland en stopptid.

Jag har full förståelse för vilka jobbiga känslor alla inblandade kämpar med. Jag har själv varit en budgivare och ringde förtvivlat till Anne-Lie (som då var min mäklare, och idag är min kollega) och undrade varför det tog sådan tid, jag stod inte ut! En bra erfarenhet att ha nu när jag sitter på andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar