torsdag 11 november 2010

Ännu en nykomling!

Det är inte bara Linda som är ny bloggare här på Mäklarvardag utan även jag!

Jag är Åsa som bor vid havet i den lilla västkustpärlan Lysekil. Jag började jobba som mäklarassistent och fotograf på Fastighetsbyrån i februari i år. Med stort intresse för boende generellt och för foto och inredning speciellt så kunde jag inte ha ett bättre jobb.
Här på kontoret är vi två mäklare och så jag vilket gör att man får ta tag i lite av varje. Även om en bostadsaffär rent tekniskt följer samma förlopp så är varje affär ändå unik och, precis som Linda skriver, är sällan en dag den andra lik.

När jag inte jobbar så hittar du mig förmodligen tillsammans med min sambo och mina två små yrväder till killar på 1 och 3 år. Inte helt osannolikt har jag också kameran i högsta hugg eller så har jag på mig baddräkt då jag även jobbar som simskolefröken. Att kunna simma är ju viktigt när man bor vid havet!

Känns lite pirrigt att börja blogga här men hoppas på att kunna bjuda Er både på en bokstavlig och såklart bildlig inblick i hur mäklarvardagen ser ut här på vår del av bästkusten plus förhoppningsvis en massa annat matnyttigt och spännande.
Och som sagt, är det något ni läsare funderar på eller om ni har önskemål på sånt ni vill läsa mer om så skriv gärna en kommentar eller skicka ett mail.

Lysekil en ljuvlig höstmorgon.

4 kommentarer:

  1. Kul med en mäklarassisten på bloggen! Fin bild!

    SvaraRadera
  2. Mycket kul, ska bli kul att se dina fotokunskaper.
    Då många använder sig av fotograf idagens läge så är det roligt när det kommer mäklare/assistenter som kan fota och förstår vikten av bra bilder.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Ser fram emot att få läsa dina inlägg Åsa!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa ditt första inlägg Åsa! Ska bli kul att läsa mer om ditt jobb och se dina fina bilder!

    SvaraRadera