måndag 15 november 2010

Dagens säljartips

Det slog mig idag när jag visade ett hus vilken betydelse värmen i huset har för känslan. Det gör verkligen skillnad för intrycket om det är varmt och skönt på visningen. Kalla golv kan tex avskräcka de mest intresserade spekulanterna.

Vi hade diskussionen uppe på kontoret häromdagen. Det är något vi har märkt när vi själva går på visningar (jo, för det gör även vi mäklare själva ibland), att ett kallt hus inte alls är inbjudande.

Ibland visar vi hus där värmen är avstängd under tex hela vinterhalvåret. Men är det möjligt att ha värmen på under visningsperioden är det allra bäst.

4 kommentarer:

  1. Hej Isabella!
    Jag har funderat på vad skillnaden är mellan BV (Bottenvåningen) och NB (Nedre botten) men blir inte riktigt klok på vad skillnaden är? Hoppas du kan hjälpa mig med svaret. / Mvh Mattias

    SvaraRadera
  2. Hej Mattias! Jag själv använder begreppen bottenvåning/övervåning/entréplan/övre plan/nedre plan etc. Någon skillnad mellan begreppen du nämner finns nog inte utan det syftar nog på samma sak.

    Jag använder inte begreppet nedre botten. Vad är då övre botten, kan man fråga sig! :-)
    Mvh Isabella

    SvaraRadera
  3. Kan inte nedre botten betyda att bostaden finns en trappa ner från entrén och övre botten första trappan upp?

    SvaraRadera
  4. Jag är inte helt och hållet med på ditt resonemang men det är säkert rätt! :)

    SvaraRadera