tisdag 30 november 2010

Rutiner

Jag minns när jag var ny som mäklare. Det var mycket av allting och jobbet gick i ett rasande tempo. Då blev det många, långa dar. Jag fattar fortfarande inte att det inte blev skilsmässa då...

För att kunna komma ihåg allt var jag tvungen att skapa mina egna rutiner. Jag tror att det underlättar jobbet att ha bra rutiner. Det kan handla om att skriva ned saker på olika ställen, att sortera i olika högar, använda register i pärmarna..... Kan låta dumt, men det underlättar. Jag gick t.om. så långt att jag inte bara skrev ned vem jag lovat att ringa på torsdag, utan också varför.... =D

Jag är också en samlare. I mina pärmar har jag dokument från de första värderingarna jag gjorde, dokument från banker, Skatteverket, Inskrivningsmyndigheten m.m. som kan vara bra att ha.

I min Outlook har jag virtuella pärmar med kundmail (sparar alla mail från mina kunder!), planritningar, besiktningsprotokoll och mycket mycket annat jag fått på mail. Man vet aldrig när man behöver ha dem igen...

1 kommentar:

  1. Jag håller fullkomligt med! Min Outlook är också fylld av Kategorier: Besiktningsprotokoll, Fotografen, Kontoret, Branschinfo, Kommunen, Lantmäteriet m.m. Älskar mappar! Man vet aldrig, som sagt...

    SvaraRadera