onsdag 7 maj 2014

Tid är pengar! Använd tiden rätt!

Folk frågar ofta hur jag hinner med allt och gör ändå hyfsade siffror. 
Säljträningar, resor, aktiviteter med barnen, bloggen,utekvällar med jobbet, osv.
Det rätta svaret är nog att jag egentligen inte hinner med allt precis som jag skulle vilja göra men att jag har lärt mig att göra saker i rätt ordning. 
Som mäklare är det viktigt att vara tillgänglig, att återkoppla och visa för kunder att du finns där för dem. Vissa mäklare missuppfattar detta och tror att om man alltid svarar i telefon har man nöjdare kunder. Det kan stämma till en vis del men det kan också innebära att du lägger tid på fel saker vid fel tillfälle. Återkoppling är lösningen. Att alltid återkomma till kunden är det som är det viktigaste och inte att alltid vara tillgänglig. Det är ingen som förväntar sig att du alltid ska svara på första signalen. Däremot förväntar sig de allra flesta att du återkommer. Därför är det viktigt att du planerar din återkoppling. Vissa kunder kräver mer tid än andra. Jag brukar ringa till mina missade samtal efter att jag har kollat upp vem kunden är. Jag kollar upp först i systemet och sedan på true caller eller hitta.se.
Ponera att jag har väldigt mycket att göra den dagen och det är en säljare som har sålt med mig för ett halv år sen. I detta fall kan jag dra ett sms och fråga om det är något viktigt och om jag kan återkomma senare. Nästan hälften av gångerna får jag ett sms tilbaka att det har löst sig och de tackar för att jag har hört av mig. Nästan hälften av den kvarvarande hälften ber mig återkomma när jag har tid och resterande ringer jag upp på en gång om de vill komma i kontakt med mig omg.
Observera att det är viktigt att du verkligen återkommer och för att inte glömma det brukar jag maila mig själv. 
Tiden rinner i väg nu!;)
Ha en grym säljvecka!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar