onsdag 16 september 2009

Målbilden klar!

Det rinner ur händerna på mig och nu är allt slutsålt. Nya försäljningar kommer inte in i samma takt....
Det är fantastiskt kul att vara mäklare! Just nu extra kul! Säljer husen som smör i småland, inga bilar som kör 10km/ tim, inga köer i butikerna, SOL som i medelhavet, nya mäklare påväg in i företaget, låg ränta och på väg till Toscana! Ja, så kan man ha det....

Imorse satt jag på spinningcyklen för att överhuvudtaget hinna få någon träning denna veckan. När jag cyklar tänker jag på jobb, musiken och allt som jag skall göra när jag är klar med passet.
Svetten droppar ner för näsan, hakan och håret, underbart!
Resultatet av dagens spinning var att på fredag skall alla bilar få en ros (inte röd) där vi satt en gratis värderingsblankett som de kan använda om de vill! Trevlig helg från Fastighetbyrån. Det var en bra idé! Vi måste få in mer då vi sålt slut på allt och lite till. Nu kan man få för sig att sälja hus som inte är till salu, nu när jag ändå har det i fingrarna...

Kunderna har varit förtjusande men en var speciell utöver det vanliga. Min kollega berättade i tisdags på säljträningen att en kund ville städa i säljarens toa för att få bort kalken, mest för att se så den gick att få bort om hon skulle köpa den...Det var väl lite annorlunda? Samma kund undrade om de sålde naturgas till bilar på macken....Det är kanske sådant vi skall veta men vi hade inte riktigt kontroll på det men kollegan ringde bensinstationen och fick svaret. Service!?

Vår målbild skall vara klar. Vi skall vara bäst på service, i alla läge så länge det är ett mervärde för alla parter. Att träna på att vara servicesmart ger mervärde i tid, antal affärer och upplevelsen densamma mot kunder.

Den som jobbar med målbilder och fokuserar på den når oftast sina mål! Tänk på det!
Mitt fokus nu är intag! Målbilden är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar