måndag 7 september 2009

Inga handslag här inte....

Mäklarvardag!?


Nu har vi fokus på svininfluensan och inte på dåliga tider och arbetslöshet! Vilket som är bäst vet jag inte men jag kan konstatera att vi säljer fler hus nu är på mycket mycket länge.

Denna helgen har jag däremot hälsat, genom ett handslag, på väldigt få kunder och det är inte jag som är orolig utan kunderna. De vill inta ta i hand för smittorisken!? Då tvättar jag händerna efter toabesök, innan maten och när jag varit ute på något ovanligt "skitit" hus där dörrhandtagen varit läskiga! Jag kan för lite om denna sjukdom men är det ändå inte lite hysteriskt. Är vi maniskt rädda för att bli sjuka? Är det utanför vår kontroll....

Vi som lever i ett superkontrollerat land, även om vi inte tror det. Då menar jag att vi själva bygger upp en vardag där allt skall vara enligt agendan jag själv skrivit och" gud nåde" den som skulle ändra på denna agenda, typ svininfluensan...

Jag avslutade ändå dagen med två "gula" kunder som båda kramades och tog i hand, så alla är inte rädda för influensan!

Igår sålde jag ett hus jag inte ens hunnit få in! Så fort går det på Österlen i skrivande stund. Mäklarlagen säger ju en del om hur vi skall jobba så idag 08.00 satt jag vid datorn och gjorde en beskrivning på huset för att kunna använda den som bilaga.


Det mest spännande är som jag tidigare skrev, att säljaren& köparen är båda "gula" vilket innebär att de pratar både på in/ ut andning och i mun på varandra så där har jag verkligen 2 öron, kanske 4 också.


Läs här! Visade huset igår kl 13.00, huset är inte färdigställt blir klart om 1 månad, parterna och jag var klara över pris, kontrakt och tillträde kl 14.45. Då är det gott att jag har jobbat som mäklare ett tag så jag löser det helt enkelt. Jag kom på att jag inte hade foto heller....





Imorgon kommer något annat nytt spännande att hända!? Undrar bara vad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar