torsdag 10 september 2009

Hua

Satt o läste igenom bloggen och kom på massor med roliga saker att skriva om nu..


Har ju inte hört av mig så mycket på sistone. pga influensa,, massor med jobb och det lilla problemet att jag är ensamståede småbarnsmamma från maj till september. Maken är redare och bor på båten under sommaren tillsammans med skeppshundarna Smilla o Sessan.


Men jag måste börja med att hissa och dissa precis som mina morgonkamrater på radion. Roger, Titti och Gert.

Hissar först o främst alla mina underbara kunder.. alla på olika vis men härliga människor som förgyller mitt jobb. Åkte kryssning på runn igår kväll med en av mina tidigare säljare som är rädd för att åka båt,.. hejja henne som vågade!!

Dissar Sony Ericsson och deras kundvård. Har fått lov att reklamera tre likadana telefoner under det sista året som inte fungerar längre. Så nu när den modellen utgått så får jag helt plötsligt en annan telefon som inte alls har samma funktioner eller samma pris. Så jag köpte i pricip ett tennisracket från börja och får nu erstättning med ett badmintonracket känns det som.. Nu blir det NOKIA..


Allt som oftast möts jag av personer som fortfarande funderar över den sk bankkrisen,, "den som aldrig kom" ... och hur det har påverkat husmarknaden. Och jag har bara kunnat reflektera över att vanligtvis så är det en ganska jämn kurva öve året med någon nergång och uppgång. Men iår kan man enkelt och snabbt titta på statistiken och konstatera att det har svängt upp och ner månad för månad.. Ingenting-Massor-Ingenting- Massor.

Det finns ju ett jättebehov att köpa hus. Spekulantregistret är större än vanligt och senast för tre veckor sen sålde jag 4 fastigheter varav 3 utan öppen visning och 2 som inte ens hann ut på Hemnet. Swisch.. så var alla köpare o säljare nöjda.

Har även hunnit vara till karlstad på kurs med kollegor från kontoret i bla karlstad. Vi fick spela teater i olika situationer som vi utsätts för i jobbet, och tillsammans arbeta fram lösningar på sätt att hantera frågor och kommentarer som kan komma upp,. ibland har man ju bara inte rätt ord i lager.
Men nu så.. är vi laddade..

Måndagmorgon... tokladdad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar