onsdag 2 september 2009

Bultsaxen - problemlösaren

Mycket av vårt jobb innebär att fixa alla möjliga problem som kan uppstå i samband med ett bostadsbyte.
Den här veckan ringde köparen av en lägenhet till mig då hon inte kom in i källarförrådet. Hon hade ingen nyckel till hänglåset. Jag kontaktar säljaren som inte heller hade någon nyckel, han hade inte nyttjat förrådet. Problem! Jag kontaktar ordföranden, kanske de har något verktyg i föreningen? Nix.
Detta problem faller under kategorin mäklaren fixar. Den bästa lösningen jag kunde hitta är att jag tar med mig en bultsax hemifrån och klipper upp hennes lås. Då kan man ju fråga sig varför jag har en bultsax hemma? Det är nämligen så att trots att jag inte hunnit bott ett år ens i min bostadsrätt, redan hunnit knipsa upp mina hänglås till källarförråden pga nycklar som fått fötter. Så det ska hinnas med denna vecka, en lite annorlunda arbetsuppgift.
Åter till mantrat som vi har i bakhuvudet: "Ge kunderna en service som överträffar deras förväntningar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar