tisdag 15 september 2009

Första budet

Har just nu flera affärer på gång där det efter visning är enormt intresse, i princip alla vill bli kontaktade direkt när bud kommer in, men ingen vill lägga första budet! Det var t.o.m en spekulant som sa till mig att alla på hennes jobb sagt "lägg absolut inte första budet om du är intresserad!" Varför?

Det är väl ändå (oftast) det sista budet som är det avgörande, eller? Jag har då aldrig i en budgivning sett något samband med ev köpare och ett första bud eller inte. Men en budgivning är en påfrestning för alla parter, och alla har sin egen taktik. Men denna taktik verkar det tydligen gå en liten trend i nu.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta till eran blogg! Jätte intressant och det är KUL at ni är fler som skriver. (hittade hit via realation.se)

    Hus är ett av mina intressen (och framför allt vackra äldre hus) och ett av mina nöjen att leta inspiration från Hemnet och liknande hussidor.

    Som "gammal" sommarjobbare på fastighetsbyrån under 4 år har jag alltid trott att jag skulle bli mäklare "när jag blev stor", men så blev det inte... :-) Däremot väcktes mitt hus intresse och sedan 10år har jag och min man ägnat all ledig tid åt vårat sekelskiftes hus som renoverats och byggts ut.

    Hälsningar
    Sara i Östhammar
    med bloggen
    http://smalltownstyle.blogg.se/ (Hus- och byggblogg om vårat äldre hus)

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Jag tittade in en snabbis på din blogg och vilket jobb ni lägger ner! Visst finns det många fina gamla hus i Östhammar? Vi får hoppas att det kommer ut många nya till försäljning som du kan få ännu mer instpiration av :-)

    Lycka till med renoveringen!

    Mvh Isabella

    SvaraRadera