torsdag 3 september 2009

Ett steg närmare fred

Vilken dag! Imorse hade jag en väl utstakad plan för hur jag skulle lägga upp dagen optimalt. Men det går ju inte alltid som man tänkt sig.

Efter annonsmötet imorse for jag stressad ut på en värdering, tog en väg som var skyltad "Beläggningsarbete - välj om möjligt annan väg". Och jaa, det stod så av en anledning... Ett tag kändes det som bilen stod på högkant i gruset/leran. Framme hos kunden var jag i alla fall prick kl 10.30, just in time! Och vilket ställe det var. En hästgård som skulle vara en ren dröm att sälja.

Annars idag har jag hunnit med: Reda ut begreppet "gammal hävd" med en jurist, som missbrukas alltför ofta och i princip inte finns (annat än när det gäller lagfart och det har gått 20 år), haft ett intressant samtal med en häxa/spådam som ville spå mig (men det är lika bra att inte veta va?), samt mitt i allt få ett samtal av pappa som sa att jag är kändis nu.

Idag har jag även återkopplat med alla parter som var inblandade i tvisten som blossade upp i fredags (som jag då skrev om). Alla blev väldigt glada att jag ringde, tänk att det betyder så mycket bara man visar att man förstår och bryr sig.

1 kommentar: