tisdag 22 september 2009

Livet på landet

Mycket av jobbet på en liten ort förenklas av att alla känner alla. Men det är inte bara fördelar med det! På en vanlig visning i Tierp har de flesta spekulanter en relation till varandra. Kollegor, släktingar, man har barn i samma klass, fotbollslag m.m. När man kommer till budgivningen kan det bli extra känsligt när alla "vet" vilka som deltar. Vi säger såklart aldrig det men sånt sprids ganska fort.

När jag själv skulle köpa lägenhet i Östhammar var det samma problem. Vid min första budgivning visste jag samma dag vem jag budade mot, vi hade gemensamma bekanta. Vid min andra budgivning jag var med i (den vann jag!) visade det sig när jag skulle skriva kontrakt och fick se budhistoriken att jag budat mot min pappas kusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar