onsdag 26 mars 2014

Krönika

För någon månad sedan blev jag kontaktad av chefsredaktören på tidningen Fastighetsfakta. De skulle göra om tidningen både till utseende och delvis lite till inriktning och fokus och var därför intresserade att höra om vi på bloggen var intesserade av att skriva krönikor i tidningen.

Smickrande så klart, att någon gillar sättet vi skriver på och det vi skriver om så pass att de vill att vi även ska skriva i deras tidning. Samtidigt så drabbades jag av total prestationsångest för märkligt nog så känns det "större och allvarligare" att få sin text på print i en tidning än att skriva här i digital form på bloggen. Men efter en övertalningskampanj så sa till slut jag ja.

Något jag faktiskt halvt om halvt ångrade när jag satt där framför datorn en sen kväll med ett tomt worddokument, en ilsket tickande markör och total skrivkramp. Sen gjorde jag missen att snegla lite på tidigare krönikor skrivna av både advokater och fastighetsprofessorer vid KTH vilket inte gjorde prestationsångesten bättre...
Men till slut lyckades jag att plita ihop en krönika på ämnet "Den framfusiges marknad" som jag faktiskt blev riktigt nöjd med.

Krönikan är nu publicerad och kan läsas här (sidan 26) för den som är intresserad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar