söndag 9 juni 2013

En "jobbig" lördag

Igår var jag igång från tidig morgon till sen kväll och landade framåt kvällskvisten i soffan med ett nytt påskrivet uppdragsavtal, två lyckade visningar, en mindre lyckad visning, en intressant värdering och ett avslut på en husaffär i bagaget. Bra lördag med andra ord!

Jag höll också på att fastna i en koskock som gick på vägen fram till en stuga som jag skulle visa, fick en röd näsa efter en skön halvtimme i en solstol "in-between-visningar", blev mygganfallen under en annan visning och höll på att fastna med bilen på en sten mitt ute i skogen. Även en händelserik lördag alltså!

Det här var också en dag då jag var helt slut när jag kom hem. Inte fysiskt men väl psykiskt.
Vissa dagar tar det mentalt på krafterna att träffa nya människor hela dagen. Ibland i miljöer, på visning, där jag är mer hemmastadd än kunderna jag träffar men där jag som mäklare ofta blir ansatt med frågor på allt mellan himmel och jord.
Ibland i miljöer, på värdering eller intag, där kunderna är mycket mer hemstadda än jag som mäklare och där det gäller att vara på tårna och ställa rätt frågor för att få så mycket och så korrekt info som möjligt samtidigt som det gäller att göra ett gott intryck och framstå som kunnig, påläst och förtroendeingivande.

Samtidigt som detta är en stor del av tjusningen med yrket så är det också en sida som vissa dagar tar otroligt mycket kraft. Så igår somnade jag i soffan innan två av de tre barnen :-).

Ett utsiktsläge på en värdering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar