tisdag 14 juni 2011

Tar ner skylten.....



....men ack så lätt att glömma! Lika viktigt som att skylta upp ett hus, är det ju att ta ner skyltarna efter avslutad försäljning. För ingen vill se dem - skyltarna vid vägkanten, som står där i ur och skur månad efter månad.

Extra illa är det ju om de står kvar fastän huset är sålt.....

Jag brukar ha rutinen att skriva ned adressen på varje hus jag skyltar upp och förvara den listan i bilen. På så vis blir jag påmind om de hus som har skyltarna kvar.. Funkar bra faktiskt.

Som tur var så hjälper vi varann här på kontoret. Häromveckan ringde en kollega till mig och frågade om inte det där huset var sålt. Och jo, det var det ju men jag hade ännu inte hunnit ut, så snälle kollegan tar med mina skyltar när han ändå var i området.

Idag fick jag chansen att återgälda, denna gång åt en annan kollega (fast han vet inte om det ännu...).

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar