onsdag 29 september 2010

Den som inte tar bort luddet ska dö

Som mäklare slits jag ständigt mellan vilket som är mitt drömboende. Vilket område? Läge i området? Villa eller lägenhet?

En sak som helt klart talar för villa är att det vore skönt med en egen tvättstuga. Idag möttes jag av en klassisk tvättstugelapp. Vad är det med detta torktumlarludd som framkallar såna känslor? Jag tycker inte heller om det men det kanske inte framkallar mina allra mest mordiska känslor för det.

Fick mig att tänka på denna genialiska bok.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad bör man föredra om man köper en bostadsrätt: låg månadsavgift eller lågt "lägenhetspris" och varför? Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är så olika hur man resonerar. Skulle nog vilja påstå att de flesta föredrar låg månadsavgift och ser insatsen som en investering som man oftast har igen vid försäljning (och mer därtill). Men, att tänka på är ju att dessa "billiga" boenden inte blir lika billiga nu när räntorna går upp.

    En del vill inte alls ta lån och de föredrar att köpa lägenheter där de kan betala insatsen kontant, och tar då en lite högre månadsavgift.

    Viktigt i sammanhanget är dock att nogrannt titta igenom föreningens ekonomi innan köp. En låg månadsavgift kan se väldigt bra ut, men ligger det stora investeringar i framtiden går den med all säkerhet upp. Kontakta någon i styrelsen så kan de ge dig bästa svaret!

    Mvh Isabella

    SvaraRadera