tisdag 7 maj 2013

Så vill svenskarna bo!

Fastighetsbyrån har gjort en undersökning om hur vi svenskar helst vill bo.

Föga förvånande är det läget som är av mest betydelse när man väljer sitt boende. Nästan allt annat kan du ju ändra med ditt boende men läget är vad läget är. Punkt.

Efter läget väljer flest att prioritera på pris men faktiskt även på planlösning som också den är en viktig avgörande faktor i boendefrågan.


Undersökningen visar också att köket också är det klart viktigaste rummet och får så mycket som 65% av rösterna. Av vikt i köket är bra förvaring, stora arbetsytor och bra utrustning samt att mer än hälften av de tillfrågade gärna också ser en öppen planlösning.


Lite förvånande tyckte jag dock det var att läsa att det bara är 6% som tycker att badrummet är av vikt vid val av boende vilket jag nog upplever som att spekulanterna värderar som en viktig faktor vid hus eller lägenhetsköp.


Så vill man optimera sina chanser vid en försäljning så ska man alltså satsa på en öppen planlösning med ett bra och fräscht kök istället för att investera pengar i en öppen spis eller ett badkar :-)


----------------------------------------------
Mest avgörande vid val av boende:
1. Läget/området
2. Priset
3. Planlösningen
4. Fräscht
5. Storleken på bostaden

Minst avgörande vid val av boende:
1. Öppen spis
2. Närhet till förskola/skola
3. Närhet till nöjesliv
4. Nyproducerat
5. Badkar

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag är Madame Dimopoulou Alexandra. Jag lämnar ett lånerbjudande mellan individer för att låta dig uppnå dina drömmar utan bekymmer.

    Jag skriver min text på denna webbplats för att hjälpa dig få snabb och seriös finansiering.

    Så om du behöver akuta pengar, svara mig så att jag kan dela mitt erbjudande.

    Min ränta är 3% och sträcker sig över hela lånet. Min finansieringskapacitet är 4000 euro till 500.000 euro.

    Min e-postadress: dimopouloualexandra71@gmail.com
    Eller kontakta mig via whatsapp: +33754577560

    God dag till dig.

    hjärtligt

    SvaraRadera
  2. PÅLITLIGT lån: caravellamariepierre@gmail.com

    Hej, individ på hela Europa och i hela världen (Frankrike, Belgien, Schweiz, Rumänien, Italien, Spanien, Kanada, Portugal, Luxemburg, Guyana, Réunion, Mayotte, Guadeloupe, Martinique, Franska Polynesien, Nya Kaledonien ...) Jag ställer till ditt lån ett lån som sträcker sig från 3 000 € uro till 500 000 euro med mycket enkla villkor till en ränta på 2%. Jag gör också investeringar och lån mellan individer av alla slag. Jag erbjuder kort, medellång och lång sikt. För mer
    av information.
    vänligen kontakta mig direkt på min e-postadress: caravellamariepierre@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Är du trött på att leta efter lån och bolån, eller har du ständigt blivit avvisad av banker och andra finansiella institutioner eller ett mikrofinansieringssystem. Med detta vill vi informera dig med 100% garanti om att vi erbjuder lån av valfritt belopp till en ränta på 2% per månad. Vi tillhandahåller LÅN för affärsutveckling. konkurrensfördel/verksamhetsexpansion. Se till att vi är certifierade, pålitliga, pålitliga, effektiva, snabba och dynamiska. och deltagande finansiär för fastigheter och all form av företagsfinansiering, vi tillhandahåller långfristiga lån på max två till femtio år och alla räntor samt beräknar och möjliggör årlig betalning E-post: loancreditinstitutions00@gmail.com .

    Vi erbjuder följande typer av lån och mycket mer;

    * Personliga lån (lån utan säkerhet)
    * Företagslån (lån utan säkerhet)
    * Konsolideringslån
    * Kombinationslån
    * Renovering

    För att kontakta för lånesökning vänligen svara med ditt e-post-ID så att jag kan skicka mer för ditt godkännande
    Tack, kontakta oss via e-post: loancreditinstitutions00@gmail.com
    ring eller WhatsApp: +393512114999

    SvaraRadera