lördag 25 maj 2013

Gräs

Helg igen och en förlängd del av mäklarvardagen. Speciellt nu när det är högtryck på fritidshusmarknaden. Själv har jag sju visningar under helgen. Kul!

Idag visade jag bland annat en liten stuga i ett natur- och havsnära läge precis i utkanten av Lysekil. Tidigare idag ringde säljaren, som bor ganska många mil (50+) härifrån, och oroade sig för gräset som växer som det knakar. Eftersom jag hade en stund över så erbjöd jag inte bara mina tjänster som mäklare utan även som förste gräsklippare :-). Med det så kanske jag slog hål på ännu en mäklarmyt nämligen att yrket kanske inte nödvändigtvis alltid är så glamoröst som många tror.

Nu fick jag tyvärr inte igång gräsklipparen, trots att jag drog mig svettig, men eftersom jag ändå var på plats så passade jag på att kratta lite kottar istället. Naturligtvis inget som per automatik ingår i arvodet men å andra sidan så ligger det i mitt intresse att objektet presenteras från sin bästa sida OCH att jag ser till att ha en nöjd säljare!

Dagens härliga utsiktläge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar