måndag 27 maj 2013

Lista

I dag har varit en sån där dag då mycket lite har gått stolpe in, snarare tvärtom, det som kan strula har gjort så :-/.
Det har varit telefoner som inte fungerar, barn som måste hämtas hem från dagis pga feber, tillträden som strular, missförstånd mellan kunder ska redas ut, datasystem som krånglar och objekt som mystiskt försvann från hemnet för att sen dyka upp igen och lite annat smått och gott.

Naturligtvis är vi dessutom två man kort på kontoret pga. semester vilket naturligtvis gör att arbetsbördan är dubbelt så stor om inte mer.

Morgondagen är dessutom helt knökfull så när jag ska hinna med att "jobba" förstår jag i skrivande stund inte riktigt och just nu hade jag gett en hel del för åtminstone 5-6 timmar mer per dygn.
Men i stunder när det hopar sig rejält så brukar det i alla fall för mig funka bra att skriva listor. Dels för att slippa hålla allt i huvudet och oroa sig över att inte glömma något och dels för att det är en så härlig känsla att kunna stryka uppgifter på listan.

Så nu listskrivning "de luxe" innan hemgång så tutar vi och kör i 120 km/h imorgon igen!

Solnedgång i Lysekil.
Ibland får jag nypa mig i armen för att förstå att jag bor på en sådan vacker plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar