torsdag 9 maj 2013

Utsmyckad

När alla andra är lediga kan mäklaren jobba i lite mer "lugn och ro" vilket verkligen kan behövas ibland eftersom mäklarvardagen i övrigt kan liknas lite vid att man sitter och jobbar samtidigt som man stundtals blir "pepprad" med bollar från alla olika håll som man på något sätt måste fånga upp. Stundtals stressigt och svårt men också det som delvis är det som gör yrket så spännande och motiverande.

Idag hade son nummer två i ordningen tingat på att följa med mig till jobbet. Dagen till ära hade Lucas tillverkat ett nytt halsband som han stolt tog på sig i morse - Pjesis som du har på jobbet mamma!


Så i lugn och ro fick jag ivägskickat lite kontrakt och uppdragsavtal. Dessutom fick jag arkiverat och sorterat upp lite pågående affärer som befinner sig mellan kontrakt och tillträde, stämt av klientmedelskontot samt fått lite mer styr och struktur i mailen.
Nu har jag så smått börjat att beta av min dåliga samveteshög med bankvärderingar som ska renskrivas, "chilisättas" och sen lämnas över till mina kollegor på banken.

Hoppas ni haft en trevlig helgdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar