tisdag 21 maj 2013

Balans

Jag kämpar stundtals med att hitta balansen i mäklarvardagen. Balansen mellan yrkesrollen som mäklare, rollen som mamma och partner, rollen som vän, rollen som dotter och rollen som "bara" jag.

Idag gick jag hem från min 14 timmar långa arbetsdag och kände mig ganska nöjd med min dag som inleddes med ett trevligt kundmöte efterföljt ett intag av ett nytt objekt plus en värdering och avslutades med en kontraktsskrivning och lite av det mesta där i mellan samt fin feedback från flera kunder.

Men väl hemma insåg jag att även om jag haft en lyckad arbetsdag så hade jag ändå mer eller mindre misslyckats med att för dagen vara en bra och närvarande mamma då blomman som var plockad till mig inte blev överräckt utan stod ensam i ett glas med vatten och väntade på mig medan givaren låg sött och sussade i sin säng....

Att räcka till, i stort och smått, att acceptera det faktum att det inte går att klona sig och att dygnet bara har 24 timmar är därför helt klart utmaningar och begränsningar jag måste lära mig att tackla bättre i mäklarvardagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar