onsdag 8 maj 2013

Headache

Idag var en sån där dag, eller ska jag kanske skriva ännu en sån där dag, när dagen gick i ett och det inte var förrän vid två-snåret som jag fick i mig någon lunch.
Det fick jag plikta rejält för senare under dagen då huvudvärken "from hell" kom besök och framåt sju-snåret, på sista kundmötet för dagen, så hade jag så ont i huvudet att jag nästan höll på kräkas. Seriöst kräkas. Det var knappt jag tog mig hem. Får väl se hur jag lyckades att lämna ett gott avtryck hos den kunden... :-/.

Men förutom detta har det varit en mycket bra dag där en villkorad affär, om försäljning av köparnas egna bostad, gick i lås. Äntligen!!

I övrigt har jag;
- hjälpt ett par norska köpare söka lagfart
- skickat ett brev till Skatteverket ang. en ändring av typkod av en fastighet som ska ut till försäljning
- fått styr på lite nya uppdrag och fått bokat foto och besiktning
- haft koll på en totaltömning och flyttstädning av ett hus som ska tillträdas imorgon.
- tagit fram handlingar för ett skrivningsuppdrag där ett bror köper ut sin syster
- stämt av med visningsspekulanter
- haft en snabbvisning av en lgh
- redovisat handpenning till säljare
- försökt bringa reda i en anmärkning gällande lagfart och beräkning av skatt
- tagit in en tomt till försäljning på telefon
- förberett inför ett tillträde som jag ska ha i Trollhättan nästa vecka
- mailat utvecklingsenheten på kommunen gällande ett annat försäljningsärende
- fått rensat lite i röran på skrivbordet. Kors i taket!

....och som sagt, ätit lunch på tok alldeles för sent. Imorgon är ännu en mitt-i-veckan-helgdag men jag tror jag gör den till ännu en oledig helgdag och den här gången har mellansonen tingat att få följa med och hänga på mammas jobb :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar