torsdag 18 april 2013

Vill bara förklara mig lite

Jag förstår om ni är många som funderar över vart jag egentligen hör hemma då jag skriver om både Göteborg, Borås, Sotenäs och Lysekil. Tänkte förklara lite hur min situation ser ut.

Ursprungligen kommer jag från Hunnebostrand men bor nu i Göteborg och pendlar till Borås ett par gånger i veckan där jag går fastighetmäklareprogrammet.
Under sommaren 2012 hade jag min praktik på Fastighetsbyråns kontor i Lysekil. Min chef i Lysekil, Jörgen Hammargren köpte vid årsskiftet 12/13 kontoret i Sotenäs tillsammans med Alexander Gergils. Jag hade då chansen att få börja på kontoret i Sotenäs. I skrivande stund praktiserar jag där, men ambitionen är även att det är där jag kommer börja jobba när jag är färdig med studierna.

Som jag nämnt flera gånger och som jag även råder andra mäklarstudenter till så tycker jag att det är nyttigt att vara med flera olika mäklare ute hos kunder. Alla jobbar på olika sätt och det kan vara bra att få se lite olika arbetssätt för att komma underfund med vad som passar just en själv. Därför tar jag chansen när jag får, att vara med kollegorna i Lysekil då och då. För att få lite bredare perspektiv! Och självklart för att de är otroligt duktiga och trevliga :).

Nu ska jag hugga in på den här skålen, gott!

/Elin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar