Nu hade kunden i fråga inte heller lämnat några meddelanden på kollegans svarare, så det är inte så lätt för kollegan att veta att någon ville ha tag i denne. Har man mycket att göra så hinner man kanske inte heller lägga tid på att ringa okända, missade samtal. Kunden i fråga ringde dessutom från dolt nummer, så i det här fallet var det helt omöjligt för kollegan att ringa tillbaka.
Det är naturligtvis inte lätt att vara tillgänglig jämt, eftersom kunder jag besöker inte uppskattar om telefonen ringer mitt i. Eller vid kontrakt, tillträden och andra möten. Listan kan göras ganska lång över tillfällen då vi inte kan svara i telefon.
Ett tips vi fått inom Fastighetsbyrån är att byta meddelande varje dag. Varje morgon redogör man mellan vilka tider man är anträffbar, eller inte anträffbar om man hellre vill lägga upp det så. Inte så dumt faktiskt.
Jag använder mycket och gillar skarpt den tjänst jag har i min telefon. Att jag kan ringa upp denna automatiska tjänst och knappa eller tala in om jag är på möte, har gått för dagen, är på semester etc och även när jag beräknas vara tillbaka. Då får kunden besked direkt när de ringer och kan också beräkna på ett ungefär när de kan förvänta sig att jag ringer upp.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar