fredag 5 april 2013

Revansch!

Idag var dagen jag tog revansch och fick lite plåster på såren för hårt arbete. Det behövde jag!

Först ut ett trevligt kundmöte med kaffe och wienerbröd, en liten promenad ute på landsbygden i vårsolen som förmodligen kommer resultera i ett nytt uppdrag. En fin start på fredagen!

Sen vidare till nästa kundmöte där jag bjöds på kaffe och bulle i solen på altanen där vi satt och diskuterade kommande försäljning medan fåglarna kvittrade i kapp. Man kan knappast ha så mycket trevligare arbetsmiljö än så.

Efter det tillbaka till kontoret för lite kontraktsskapande där det verkligen gällde att hålla tungan rätt i munnen då det innefattade allt från god manskap med tillhörande villkorsklausuler, förkomna skriftliga pantbrev som måste dödas plus norska köpare. Allt var verkligen tvunget att vara på plats och korrekt eftersom vi skulle skriva på plats i stugan och det inte fanns utrymme för att ändra något fel under själva kontraktsskrivningen.

På vägen till kontraktsskrivningen svängde jag förbi mitt andra kundmöte tidigare på dagen och skrev under ett uppdragsavtal. Ibland går det snabbt i svängarna :-)

Kontraktsskrivningen gick sen utmärkt. Dessutom fick extra fin feedback då norrmännen tyckte att jag var den mest seriösa mäklaren de träffat på och då har de gått på många visningar. De kände sig väldigt välkomna på visningen trots att det var så mycket folk och där måste jag återigen ge en eloge till Elin som var till stor hjälp och möjliggjorde att det både blev en bra visning för spekulanterna och för mig. Dessutom kände de sig välinformerade genom hela budgivningsprocessen och att jag gett dem de svar de behövde och det snabbt. Tackarrrrrrrrr (som de skulle ha sagt i Sveriges Mästerkock :-).

Nöjd och glad åkte jag vidare till mitt sista stopp för dagen. Säljarna som är ett äldre par och inte har tillgång till dator skulle dels godkänna bilder och beskrivning på deras hus som skulle läggas ut till försäljning idag. Jag tar det som en komplimang när säljaren blev rörd och fick torka bort en tår för hon tyckte att jag beskrivit deras hus precis så som hon önskat. Dessutom hjälper jag samma par att leta bostadsrätt på annan ort så jag hade lite nyutkomna objekt med mig till dem.

I natt hoppas jag att jag kan sova bättre än se senaste nätterna och så laddar jag om för nya spännande kundmöten imorgon lördag.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar