tisdag 8 januari 2013

På Boråsfronten intet nytt...

En uppfattning är högst subjektiv, det förstår man när man jobbar i en bransch där man träffar mycket människor. Då om någonsin blir det mycket tydligt att vi alla har högst olika uppfattning om saker och ting.

Det kan i vissa fall vara exakt samma händelse man får beskriven för sig av två personer som upplevt den så olika att man funderar på om de verkligen var där samtidigt. Lustigt hur vi människor filtrerar information egentligen...

Just nu upplever jag min vardag som extremt lugn, antagligen för att jag är van vid det motsatta. Veckan innan landets största visningshelg finns det alltid saker att göra, men i mina ögon är det inte i  tillfredsställande mängd. :-)

Som mäklare kan man heller inte sitta och vänta på att kunderna ska söka upp en. Tro alltså aldrig att du är fri bara för att det inte står något i almanackan. Det har jag tagit fasta på, så denna veckan passar jag på att återkoppla mina gamla intagsförsök.

Det är oväntat uppskattat när man ringer tillbaka efter en tid och hör sig för hur det går för dem i sitt bostadsbytande/sökande. I vissa fall som att ringa en gammal vän man inte träffat på ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar