fredag 4 januari 2013

Analys

Tre dagar på jobbet och hon är redan så utttråkad att hon måste spela någon variant av luffarschack?
Inte alls :-).
Det här är ett enkelt hjälpmedel och ett verktyg man kan använda för att analysera sina kundkontakter. Varje ruta är lika med ett telefonsamtal. Ett streck indikerar att det inte var något svar när jag ringde. En rund ring indikerar att rätt person svarade. En rund ring med ett streck igenom betyder att vi kom överens om att jag skulle återkomma vid ett senare tillfälle och hade jag haft ett kryss hade det inneburit ett inbokat kundmöte.
På det här sättet kan man sen räkna fram hur många samtal i snitt man måste ringa för att boka in ett intagsförsök.

En snabb analys visar att jag inte var lika lyckosam med mina kundsamtal som jag var på ringstugan även om de samtal där någon faktiskt svarade var mycket trevliga. I övrigt kanske man kan dra slutsatsen att fredag fm vara en synnerligen dålig tidpunkt att ringa då många inte ens var hemma.  

Nu stänger jag snart ner här, kilar förbi blomsteraffären för inköp av årets första fredagsblomma och sen vidare till gymmet innan fredagsmys med febriga barn kan börja.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar