fredag 4 januari 2013

Intensiv start!

Nytt år, nya tag som man brukar säga!
Året som gått har innehållit väldigt mycket spännande saker för min del. Ett givande år i skolan, även om det periodvis har varit tufft. Man har klarat tentor och man har kuggat tentor. Man har fått kämpa ännu hårdare för att klara det. Jag hade en fantastiskt bra praktik i somras. Den gav mig inblick, lärdom och erfarenhet av yrket. Jag hade tur att få jobba med toppenkollegor. Som grädde på moset resulterade det även i ett jobb när jag är klar med utbildningen vilket känns otroligt roligt, jag måste erkänna att det hugger till i magen av nervositet varje gång jag tänker på hur nära det faktiskt är. Såklart finns en liten rädsla inom mig att man misslyckas på någon tenta och inte är klar när man tänkt att vara det. Men det är bara till att jobba stenhårt sista tiden i skolan så skall det gå vägen.

Ett nytt år är inlett. Ett nytt steg i livet kommer att tas, steget in i mäklarbranschen. För mig blir det definitivt ett av mina största steg hittills här i livet.

Januari bjuder på rivstart. I mellandagarna var jag inne på kontoret och planerade lite inför den stora visningshelgen som Fastighetsbyrån har 12-13 januari.
Nästa vecka skall vi här på mäklarvardag.se träffas på huvudkontoret i Stockholm. Där kommer vi att planera hur vi skall jobba vidare med bloggen. Har ni läsare några åsikter, önskemål, tips så är de varmt välkomna. Det är ju trots allt till er vi vill nå ut med det ni vill veta! Därefter åker jag med Åsa till Lysekil för champagneprovning med kollegorna.
Under visningshelgen 12-13 januari kommer jag att hålla egna visningar.
Veckan efter det blir det Stockholm igen för min del, men då med ambassadörerna från de andra skolorna. Veckan därefter går Fastighetsbyråns kick-off av stapeln, detta år i Göteborg. Det ska bli superkul att få följa med då jag hört mycket gott om den!
Däremellan skall jag hinna med två tentor.  Som sagt, rivstart på ett nytt år och en spännande framtid=)

Plattan i mattan, nu kööör vi!
/Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar