onsdag 2 januari 2013

En dag

Snart är första dagen som mäklare på riktigt avklarad och jösses så fort den gått! Tycker precis att jag kom och nu är det snart dax att gå hem.

Vad jag pysslat med?

Först hade vi årets första morgonmöte där vi gick igenom vad som ska ske i januari och även lite kundaktiviteter som vi planerar framöver. Januari är ju som jag tidigare skrev en galet fullspäckad månad men också en väldigt rolig månad med en massa att se fram emot!

Näst på mitt dagsschema stod genomförandet av en försäkringsförmedlingsutbildning samt efterföljande prov.
För att få förmedla vår sälj- och husköparförsäkring så måste nämligen både den inviduella mäklaren och bolaget denne jobbar för, enligt lag, vara anknutna försäkringsförmedlare. Så check på utbildningen och check på att beställa utdrag från belastningsregistret plus lite andra dokument som också måste till.


Sen har jag hunnit med att ringa lite samtal, rensa mailboxen vilket var mer än välbehövligt, ge lite feedback till vår press- och tillika bloggchef som vi ska träffa nästa vecka för att diskutera lite om hur vi ska jobba vidare med Mäklarvardag.se.

Nu ska jag hasta vidare till simhallen för att inträda mig rollen som simlärare en stund. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar