onsdag 12 januari 2011

Fixar allt!

Jag brukar poängtera att i mitt mäklaruppdrag sköter jag allt som kan tänkas röra förmedlingsprocessen. Vad som ingår i allt vet man aldrig i förväg, men det är det som gör detta arbete så spännande och varierande.

Nedan ses en (suddig) bild på mig från i morse, då jag gick upp i ottan för att utföra dagens första mäklaruppdrag.

En vind skulle besiktigas och ingen stege fanns. Ingen av parterna bor på orten så vad gör man? Jo, man traskar till huset med en stege själv! Det gäller att vara påhittig i detta yrke och framförallt ha goda kontakter som ställer upp. Är det inte min far som lånar ut en bultsax så är det som i detta fall, min sambos släktingar som lånar ut sin stege.

Historien om bultsaxen är ett kapitel för sig. Den hamnar också i kategorin "Mäklaren fixar" och finns att läsa om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar