onsdag 19 januari 2011

En doft av vår

Jag VET att det bara är mitten av januari och att det var helt nyligen som vi passerade GÅ för året 2011 men igår när jag var ute och fotade en tomt med finfin utsikt över havet så hörde jag fågelsång, solens strålar värmde och det till och med luktade vår i luften. Underbart!

Snö i all ära men när den första kom så tidigt som i mitten av oktober så kommer väl också längtan efter våren tidigare. Vi som dessutom är verksamma i en kustkommun där fritidshus står för en stor del av marknaden längtar kanske lite extra mycket efter takdropp, musöron på träden, krokusar i rabatten och skränande fiskmåsar för att riktigt kickstarta fritidshussäsongen.

Appråpå fritidshussäsongen så kommer förmodligen någor av dessa foton som jag tog i juni i fjol i Fiskebäckskil att pryda vårt fritidshusutskick som snart är på g. Får en att längta ännu lite mer efter våren och sommaren eller hur!?!

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en fråga. Krävs det ALLTID en energideklaration vid försäljning av småhus? Eller kan parterna avtala bort det? Antar även att det krävs även om försäljningen är privat.

    Tack för en bra blogg.
    MVH en mäklarstudent

    SvaraRadera
  2. Hej mäklarstudenten!

    Jag skriver ett svar på din fråga i ett inlägg.

    Mvh
    Linda Steen

    SvaraRadera
  3. Jaaa, visst sjutton längtar man efter våren men...
    jag tror att det kommer mer snö innan våren gör entré.

    Underbara bilder!!!

    SvaraRadera
  4. Härlig beskrivning av våren, visst längtar vi, om än något tidigt.

    Underbara foton!

    SvaraRadera