tisdag 25 januari 2011

Husliga tips


Man kan ana en viss hustrend när det kommer till inredning för tillfället och för mig som är en liten husnörd så är det bara att tacka och ta emot. Gillar du också hus? Nedan följer några "husliga" inredningstips.

Min senaste favorit är denna huslampa i metall som står i vårt köksfönster och välkomnar oss hem varje dag. Kommer från Globen.net och finns i vitt och svart samt i en stor och en liten variant.


Dessa hus-hyllor hade gärna fått flytta hem till en vägg hemma hos mig men än så länge hittar man dem hos Ferm Living.

Foto från fermliving.com

Gillar du att läsa? Då kanske den här smarta lilla pockethushyllan, med plats för likväl kommande böcker som påbörjad bok, är något för dig? Hyllan hittar du på Designtorget.


Foto från designtorget.se

En av mina favoritillustratörer Isabell Norman har många fina hus att pryda väggarna med. Om du besöker hennes hemsida så missa inte att kolla in alla andra fantastiska illustrationer.

Foto från Isaform.nu

Dessa tripp-trapp-trull-hus från Bruka Design är fina i all sin enkelhet men kan också användas som ljuslykta med värmeljus i.

3 kommentarer:

  1. Tack för alla tips!
    Mer sånt här!

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Mer tips kommer framöver :-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan, jag har leta dessa hus i evigheter men hittar dem inte idag så dem tycks vara utgående. Vill du sälja dina?

    SvaraRadera