tisdag 11 januari 2011

Igång

Igår var första "riktiga" arbetsdagen efter semestern med kundbesök och liknande. Som Linda skrev om igår tar det nästan en arbetsdag att komma ikapp med allt administrativt som samlats på hög. Men igår var jag igång ordentligt och började med att ta in ett nytt hus till försäljning. Passade på vägen på att ta lite nya exteriörbilder på ett hus medan solen kikade fram.

Imorse hade vi ett planeringsmöte. Det blir speciella möten hos oss då det alltid är någon som måste ta ett viktigt samtal, skriva ett viktigt mail eller något annat. Härnäst på dagens agenda står att ta in ytterligare ett hus till försäljning samt värdera ett annat hus (bankvärdering).

2 kommentarer:

  1. Vad jag känner igen mig i din mötesordning Isabella, dvs ibland ingen ordning alls!! Mäklaryrket är ju sådant, att det hela tiden händer saker och att vi mäklare springer om varann mest hela tiden.

    Jag minns ett av mina första besök på Byrån, inför min praktik och senare anställning... Vi skulle fika och jag var där för att de andra skulle få lära känna mig litegrann...

    Under den ca 1 timme jag var där så kom och gick mäklarna om vartannat hela tiden. Någon var tvungen att ta ett samtal de väntat på, någon hade bokat in ett kundbesök i sista minuten och någon annan kom från ett besök som dragit ut på tiden... Jag trodde, uppriktigt talat, att de inte var riktigt kloka!!

    Men det avskräckte trots allt inte och nu är jag nog likadan själv.... =)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i allt. Imorse när en kollega hade ledsnat hördes "Nej, nu har jag inte tid med detta längre för jag har faktiskt jobb att göra. Har inte ni det?" :-)

    SvaraRadera