fredag 28 januari 2011

The Lone Ranger

Jaha! Nu när mina bloggkollegor förkovrar sig i Hufvudstaden så sitter jag här som en liten ensamvarg och jobbar och jobbar.... Ser det som att det ändå är viktigt att någon håller företaget under armarna när de andra roar sig... =)

Så idag har jag klarat av en avtalsskrivning och en deklaration samt att en ny försäljning sett dagens ljus på Hemnet. Nu skall jag förbereda pappersexcercisen inför måndagens kontrakt och försöka få saker att hända i de två budgivningar jag har igång. Avslutar dagen med ett kundbesök. Bara roliga bestyr alltså!

Lite privatliv har jag också hunnit med. Igår var vi på den lokala radiostationen för att se äldsta dotterns klass vinna regionskvartsfinal i Vi i Femman. Det var oerhört spännande och roligt för oss, men givetvis tråkigt för motståndarlaget som alltså inte gick vidare.. Det var en tät kamp och endast 1 poäng avgjorde, så all heder åt den andra klassen!!

Såå, nu är det avrundning av veckans affärer som står för dörren och halv 5 ska jag på veckans sista kundbesök. Sedan blir det lite ledig tid. För äntligen blir det en helg heeelt fri från arbete.... tror jag... =0

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag är en tjej som går tvåan på gymnasiet och har helt inriktat mig på att bli mäklare, det är verkligen drömmen för mig! Jag hade tänkt mig att gå Högskolan i Gävle för att gå deras mäklar-program. Nu undrar jag vad du/ni tycker om utbildningen? (även om ni inte gått just den i Gävle) Också vad ni tycker om utbildningen i allmänhet och lite vad jag har att vänta mig!

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca.

    Jag gick utbildningen på Högskolan i Borås och tyckte att plugga på högskola var något av det roligaste jag gjort!

    Programmet var tvåårigt och de två åren susade förbi hur snabbt som helst.

    Vissa kurser var givetvis roligare än andra och jag en del områden svårare, men det flöt på och tentorna avverkades i tur och ordning.

    Försök att inte få omtentor bara, för jag såg en och annan som missade någon tenta och det verkar inte roligt att läsa in en tidigare kurs samtidigt som man läser två nya...

    Lycka till med din utbildning!

    SvaraRadera