torsdag 9 december 2010

Flitens lampa

Idag lyser flitens lampa lite senare än vanligt här på kontoret. Ett av barnen ligger hemma med feber och istället för jobb står det vab på mitt schema imorgon. Därför passar jag på att förbereda det jag kan så att det finns material klart till helgens visningar.

Eftersom man ska leva som man lär försöker jag strössla och "frestas" med vackra och pittoreska omgivningsbilder eftersom jag vet att flera av våra spekulanter i helgen kommer utomsocknes ifrån. Eller vad sägs att ha det här precis utanför knuten?

Det är inte bara Isabella som umgås med familjen på lappningsrundan. När jag körde mitt sex timmar långa "lappningsrace" förra veckan så hade jag sällskap av 1-åringen i familjen som var ledig från dagis.
Det gäller som sagt att förena nytta med nöje och appråpå nytta så har lappningen redan gett resultat vilket innebär att jag redan har glömt alla förfrusna tår :-)

3 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Du borde sälja bilderna som vykort!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har lite funderingar på att i framtiden utbilda mig till fastighetsmäklare. Dock är jag lite fundersam med hur man kombinerar familjeliv med all den arbetstid man har som fastighetsmäklare. Jag vill vara en närvarande mamma och inte alltid den som måste jobba, går det att kombinera utan att behöva gå ned på deltid? tack

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina!

    En bra fråga som är lite svår att svara på eftersom allas familjesituation ser så olika ut men visst går det att kombinera. Det finns många exempel på mäklare som samtidigt är bra och närvarande mammor!!

    Som alla jobb så är mäklaryrket väldigt tidskrävande i början men när du sen har jobbat ett tag, blivit varm i kläderna och byggt upp ett kontaktnät så kommer det kanske inte kräva lika mycket tid. Det är också du själv som bestämmer hur mycket du ska "springa". Beroende på var du eventuellt kommer att vara verksam så kan arbetsbördan också vara lite säsongsbetonad.

    Man ska heller inte glömma bort att fastän det kan vara tidskrävande ibland så är det samtidigt väldigt flexibelt och man har också förmånen att kunna planera sin egen tid i ganska stor utsträckning vilket kan vara värt guld i sig.

    Hoppas att du blev lite klokare och lycka till med dina fortsatta funderingar!

    SvaraRadera