tisdag 7 december 2010

Många kollegor

Idag har jag besökt Uppsala för en kontraktsskrivning. Både köpare och säljare är bosatta på just denna ort så idag passade det bra att jag åkte till dem istället.

Fördelen med att ingå i en rikstäckande kedja är att jag har kollegor över hela landet. Idag lånade dessa trevliga kollegor ut ett rum åt mig och mina kunder, mycket uppskattat!

Vi har senaste tiden även haft hjälp av Malmökontoret, Göteborgskontoret och Nyköpingskontoret så att våra kunder smidigt kan slinka in och utföra den obligatoriska id-kontrollen.

Den gången jag tackade gudarna för att ha valt just Fastighetsbyrån som arbetsgivare var när jag hade ett gäng dödsbodelägare bosatta i norra Finland. De kunde ingen svenska och mycket knackig engelska. Det löste sig fint när de gick in på vårt Haparandakontor och fick hjälp att få förklarat vad en fullmakt innebär och även då utföra id-kontrollen. Allt detta på finska dessutom. Ibland har man tur!

1 kommentar:

  1. Ja, tänk att vi kan erbjuda våra kunder mervärden bara genom att vara många!

    SvaraRadera