torsdag 15 september 2011

Oordning

Det har inte varit någon ordning på mäklarvardagen i Lysekil på det sistone. Iallafall inte min. Först en planerad flykt i form av en underbar och mer än välbehövlig semestervecka på Sardinien efter sommarens lite väl korta ledighet. Där frossade vi i salta bad, stenungsbakad pizza och färska fikon.


Väl hemma igen, när jag skulle ta tag i högarna på skrivbordet, fick jag göra något så ovanligt som att sjukanmäla mig. Onödigt, jag som i princip aldrig är sjuk :-/.
Det slutade med att det blev en halv dag på jobbet där jag ändå lyckades redigera klart bilderna till ett nytt hus som ska ut till försäljning innan det var dags att fara till Malmö igen där jag ni befinner mig för tuffa studiepass onsdag till lördag.

Idag är faktiskt en särdeles krävande dag med TOLV timmars skatterätt på schemat. Vi har 4,5 timme kvar och det är svårt att hålla fokus på räntekompensationer hit och ränteförmåner dit, blandade fång och om det är inkomstslag kapital eller inkomst av tjänst. Min målbild idag är därför min otroligt sköna hotellsäng där jag kommer att sova gott när den här dagen är över.


Målbilden för morgondagens 12-timmarspass är redan fixad då det mot slutet av dagen vankas studiebesök i Turning Torso med mingel och buffé. Ska bli spännande men jag hoppas att det slutat blåsa så mycket då för jag har hört att Tornet svajar ganska rejält när det viner om knutarna.

1 kommentar:

  1. Vilka vackra foton!

    Hoppas det går bra i Malmö och att det inte blåser alltför mycket.

    SvaraRadera