måndag 12 september 2011

Kontorsarbete

Vem kunde tro att mäklarjobbet innehöll så mycket administration? Tycker att jag sitter fast vid skrivbordet idag... Å andra sidan kan det vara helt OK vissa dagar, när regnet strilar utanför fönstret till exempel...

Idag sitter jag mycket med tidsbokningar (av fotograf), beställer planritningar och tomtkartor, förbereder intag till senare i veckan (denna vecka ska jag på inte mindre än 7 intag...) och förbereder beskrivningar till kommande försäljningar..

Två avtal ska jag skriva i veckan också. Det tar en stund att skräddarsy paragraferna så att det passar situationen. Sen ska ju pappren skrivas ut och sorteras och dubbelkollas och trippelkollas.... Det får inte bli några fel, eller paragrafer som kan misstolkas. Det är ju mitt ansvar att se till.

Kollegorna ser jag knappt till. Alla har mycket omkring sig nu, det är ju trots allt "lilla högsäsongen".

Ikväll tar jag dock ledigt några timmar. Det är fotbollsträning med mitt 12-årslag och direkt efter ska jag bevittna när Elfsborg knappar in på Helsingborg i den allsvenska tabellen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar