torsdag 8 september 2011

Tack kära gps!!

Hur klarade man detta yrket tidigare? Jag tänker tillbaka på den tiden då man fick nöja sig med en enkel vägbeskrivning ut till stugorna på landet. Det gick väl bra - oftast - och körde man vilse så kunde man ju alltid ringa från mobilen... Ägnar även det "gamla" gardet en tanke, de som inte ens hade mobil.... Oj oj oj.... =D

Min nya mobil har gps. En fantaaastisk pryl att ha i telefonen! I synnerhet om man dristar sig till att ge sig ut i skogen med endast en adress, som för övrigt mer liknar ett samhälle. Ni vet, lantligt belägna adresser som heter i stil med "Övrebro Gård", eller "Norra Flenstorp" (Just dessa två adresser hittade jag på, så hittar ni dem på Eniro så är det en ren slump...)

Idag sökte jag på precis en sådan adress och den lilla prylen ledde mig rakt på! Blir man imponerad, eller!?? Ärendet snabbt avklarat! (och vägen tillbaka till stan hittade jag själv...)

2 kommentarer:

  1. Om man försöker med GPS här så finns det risk för att man hamnar på skoterleder- helt sjukt! Här är det fastighetsbeteckningen som gäller med koordinater på fastighetskartan, samköra den med vandringskarta, hitta.se och orienteringskunskaper ha ha Riktigt avundsjuk på GPS!
    //janina

    SvaraRadera
  2. Hihi. Men tar du inte skotern då? =D Det hade jag gjort om vi bara haft snö på vintrarna... (de senaste två undantagna). Då får vi avundas varandra helt enkelt... =)

    SvaraRadera