fredag 9 september 2011

I krisens tecken...

Precis som för mina kollegor i norr så har vi också full fart på visningssidan. Det är en turbulent marknad just nu med många orosmoment som påverkar våra köpare och säljare. Dessutom har vårt snittpris i mitt område sjunkit något vilket gör att det under en period tar lite längre tid att sälja lägenheterna. Köparna vill ju "göra en bra affär" och säljarna vill ha" så mycket som möjligt betalt". En ibland svår kombination i dessa tider.

Att vi har infört accepterade priser i innerstan har i sig ännu inte påverkat priserna men däremot försäljningsprocessen, lägenheter säljs inte lika ofta 3-4 dagar efter första visningen utan det krävs kanske en omvisningshelg och ett större antal privata visningar. Om man inte for som en jojo fram och tillbaka mellan kontor/möten/intagsförsök/visningar innan så gör man det helt klart nu. Återigen fog för en god struktur!

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att det just nu är t r ö g t. Alla vi som var med 2008 under förra finanskrisen vet dock att det lossnar på bostadsmarknaden för eller senare och att det tills dess bara är att fortsätta jobba på och göra det vi ska d.v.s. ringa - springa - visa - sälja.

Trevlig helg//Linda E

1 kommentar:

  1. Jo, jag förstår att du springer... Såg på vårt Intranät att du hittills denna månaden gjort flest intagsförsök av alla mäklare på Fastighetsbyrån, inklusive mig....
    - You go girl!!

    SvaraRadera