fredag 16 september 2011

Spring för livet

Som mäklare gäller det som sagt att kunna prioritera och strukturera. Inför varje intagsförsök gäller det att förbereda sig. Något som jag verkligen haft svårt med. Min chef liknande det med att alla som ska bestiga Kebnekaise förbereder sig väldigt noga förutom jag för jag åker bara dit och kommer på att varma kläder och rep vore kanske bra att ha.... Typ....
Jag har dock blivit mkt bättre nu vilket gör att mina möten blir väsentligt bättre liksom utfallet. (Yey).
Vi mäklare älskar ju att tävla och just nu är det catfight mellan mig och min kollega Tim om vem som gjort flest möten av alla mäklare inom kedjan den här månaden. Just nu leder jag med 4 möten. Mitt snitt ligger normalt på 5-7 möten i veckan. I september har jag gjort 10-14 per vecka. Det dubbla alltså. Varje möte ska också följas upp med samtal, offerter, bankkontakter m.m. m.m.
Jag känner mig lite som en jojo som far fram och tillbaka och har knappt sett mina kollegor den här månaden. Det här springandet kommer att löna sig längre fram. Den som springer på mycket möten OCH sköter sin uppföljning – icke att förglömma – kommer i slutändan vara den som genomför flest affärer! Och att göra affärer älskar vi
Dessutom fick jag precis veta att jag redan nått min bonus som vi har på företaget med tre månader kvar på året. Inte så tokigt så här på fredagen!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar