fredag 18 mars 2011

Min fredag

Idag står följande på min agenda:
  • Förbereda en visning till på måndag.
  • Kalla köpare och säljare till tillträden till månadsskiftet. Inför det ska köparens bank kontaktas för tidsbokning av tillträde och säljarens bank kontaktas för lösenuppgifter för lånen. Många samtal blir det.
  • Betala ut en handpenning.
  • Följa upp intagsförsök jag varit på, 3 st kunder ska idag kontaktas för att stämma av läget.
  • Skicka ett visningsprospekt till tryckeriet.

Säkert hinner denna lista fyllas på under dagen. Det dyker alltid upp saker som kastar omkull planeringen.

Nu har jag jobbat de senaste 4 helgerna på raken så ser verkligen fram emot en ledig helg att ladda mina batterier. Det gör jag som vanligt bäst i idrottens tecken. Imorgon beger jag mig mot Falun och svenska skidspelen, dags för världscupsavslutning!

7 kommentarer:

  1. HEj!

    Jag har funderat att kanske bli mäklare, men vill helst inte flytta. Vad tror ni om att bygga ihop sin egen utbildning med kurser? & läsa de på distans?

    Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var precis så jag läste min utbildning, jag ville inte heller flytta så jag plockade ihop alla kurser som krävdes och nästan alla var på distans. Jag läste bl a SLU:s mäklarkurser (distansutbildning) och det fungerade utmärkt.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ohh vad kul att höra och lite lättad hihi! Tack så mycket, ska verkligen fundera på detta. Ska söka nu i April. Mäklarkursblocket verkar väldigt bra.

    Tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. Hej !!

    Vad roligt med en mäklar-blogg!! :)
    Jag pluggar just nu till fastighetsmäklare - verkar vara ett otroligt kul jobb!!

    Lycka till med allt.

    SvaraRadera
  5. Välkommen till bloggen!

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Intressant yrke du verkar ha. Jag är företagskonomilärare och har läst 80poäng företagskonomi. Om jag skulle söka jobb som mäklare, skulle jag kunna komplettera med juridiken under tiden eller bör jag göra det direkt?


    mvh

    Palle

    SvaraRadera
  7. Hej! Ska du söka jobb som mäklare ska man ha utbildningen klar. Det finns som sagt distanskurser som du kan läsa parallellt med ditt nuvarande jobb.
    Vissa får också först anställning som mäklarassistent medan de pluggar till mäklare.
    Men för att få registreringen måste man ha klart med alla kurser.
    Lycka till!

    SvaraRadera