tisdag 15 mars 2011

Inte alltid enligt planen

Som mäklare vet man i princip aldrig hur kommande arbetsdag ska se ut, och det är så otroligt roligt att ha så varierande arbetsuppgifter.

Idag hade jag ett späckat schema att utgå ifrån, men såhär i efterhand blev inte allt enligt planen som såg ut: 9.00 - Annonsmöte, 10.30 - Omvisning, 11.30 - Kontraktsskrivning, 14.00 - Tillträde, 15.30 - Planeringsmöte.

Förmiddagen gick enligt plan men kontraktsskrivningen tog mycket längre tid än jag räknat med. Efter en timme hade vi inte börjat med §1 utan bara hunnit med allt roligt prat runtikring. Inser alltså att jag omöjligt hinner till tillträdet, så medan jag står vid skrivaren och förbereder det sista så ringer jag en kollega och ber snällt om hjälp. Som tur var hade jag förberett alla handlingar till tillträdet så det gick smidigt. En sån gång tackar man gudarna för snälla kollegor, för jag ville ju inte "stressa" kunderna i kontraktsskrivningen, det är ju en av de viktigaste affärerna i livet.

Det är sånt som händer hela tiden, saker går inte alltid enligt plan och då gäller det att kunna tänka om och vara flexibel. Det ska ju bara finnas en lösning på alla problem som dyker upp.

Någon lunch hade jag dock inte med i dagens schema så den intogs på rekordtid kl 15.

Eftermiddagens möte resulterade helt klart i mycket bra besked som gör att vi kommer att kunna presentera en ännu bättre mäklartjänst. Kan berätta mer om det senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar