onsdag 23 februari 2011

Mental dränering....

Idag har varit en prövning. Har hållt på precis hela dagen med inte mindre än 3 juridiska utmaningar - samtidigt. Det handlar helt enkelt om försäljningar där saker och ting inte går som på räls direkt....

Just nu är hjärnan full...

De gånger saker "kör ihop sig" brukar jag trösta mig med att jag lär mig jättemycket nya saker! Jag har t.ex. idag fått inblick i Kronofogdens rutiner (ja, inte för egen del som tur är.....), jag hjälper en kund med att döda förkomna pantbrev, har skrivit ett servitut, biträder i en komplicerad lagfartsansökan och en hel del mer... Phu!

Om inte annat tar saker och ting ibland väldigt lång tid, för ni ska inte tro att vi mäklare har precis ALLT i minnet, utan det krävs en hel del researchande om hur saker och ting skall utföras..... Blir det inte rätt från början så måste man göra om....

Som sagt, man lär sig jättemycket längs med vägen också, så nåt gott ger dig mig i den personliga utvecklingen... plus att kunderna blir jätteglada när de inser hur mycket hjälp de faktiskt fått och hur mycket lättare det blir för dem längre fram....

Nöjda kunder = glad mäklare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar