torsdag 10 februari 2011

Fler favoriter

Efter att ha läst Lindas inlägg om gamla mäklaranekdoter så kan jag instämma att det finns en del mycket lustiga historier som brukar berättas, om och om igen.

En personlig favorit är när två av mina kollegor var i ett hus och blev inlåsta (ja man kan tydligen bli det). Det slutade med att den ena kollegan "kastade" ut den andra genom fönstret för att denne skulle kunna gå runt och låsa upp utifrån.

Eller när jag och en kollega besökte ett torp låångt ifrån någon civilisation. I snön hittade vi mystiskt stora spår och jag, den store spårtydaren, var säker på att vi hamnat mitt i björnland. (Det var innan jag visste att björnspår var att liknas vid stekpannor, men en gigantisk varg var det åtminstone!) Det blev en mycket snabb visit i skogen den gången för kollegan och mig.

2 kommentarer:

  1. Hej Isabella,
    Jag har bestämt mig för att bli mäklare och undrar därför om man måste gå fastighetsmärklarutbildningen för att komma dit, eller om det går att ta sig dit på något annat sätt? Har nämligen bara hittat den utbildningen i Luleå.
    Tacksam för svar,
    Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Ja, man måste gå fastighetsmäklarutbildning och den finns över hela landet, både program på plats och på distans. Bl a Gävle, Stockholm, Uppsala, Borås, Malmö mfl. Lycka till!

    Mvh Isabella

    SvaraRadera