onsdag 23 februari 2011

Mäklare på tv

Det slog mig häromdagen hur många tv-program det finns som handlar om delar av vår vardag, dvs på temat köpa/sälja bostäder. Här kommer några tips:

Tv4+: Lyxhem till salu, Såld på hus.
Tv8: Drömhem vid havet, En plats vid havet, En plats på landet, Min plats i solen, Million Dollar Listing, Skärgårdsdröm.
Kanal 9: Location, location, location.
TLC: Husspekulanterna, Grand Design (bygga hus), Bygga köpa eller renovera.

Alla dessa går alltså just nu på tv. Finns säkert några som jag missat, kommentera gärna o fyll på listan om du vet något mer!

Hur många program som finns på temat renovera och inreda hus vågar jag inte ens tänka på...

3 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte höra vad som menas med ordet studiolägenhet? / Mvh Mathias

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är aldrig något jag har stött på så jag vet faktiskt inte. Känns som ett begrepp som i huvudsak förekommer i utlandet.

    Någon annan som vet?

    SvaraRadera
  3. Här finns det en förklaring på begreppet.
    http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/sv/Studio_apartment

    Mvh Åsa

    SvaraRadera