onsdag 23 november 2011

Tid

Idag har vi pratat "tid" på vår säljträning. (Snabb bakgrundsinfo: varje onsdag kl. 9-10 har vi obligatiorisk säljträning på kontoret be there or be fyrkant).

Min käre kollega slash chef Filip har räknat ut att om om vi prioriterar rätt så kan vi varje vecka spara tid som vi kan lägga på att exempelvis ringa kunder och boka intag alt. spendera mer tid med vår familj/vår hund/vår pt/vår TV osv. osv. osv.

Det visar sig att i vårt datasystem Vitec har vi en himla massa smarta grejjer som underlättar vår vardag och spar tid. Allt ifrån enkla distributionslistor för utskick till kunder som smstjänster till påminnelsetjänster för oss själva. Det gäller bara att b ö r j a använda detta. För oss lite mer fladdriga ostrukturerade personer (även sedda som gula personligheter) är ju detta guld värt. Det gäller bara att sätta det i system. Jag har alltså ett gediget arbete framför mig idag då jag hittills har mina uppföljningar på diverse post-it-lappar......

1 kommentar:

  1. Å jag som är av "blandras", dvs gul med en hel del blå inslag, suger åt mig alla dessa smarta grejjer som huvudkontoret spottar ur sig...

    Gillar ju den administrativa sidan av yrket. Det syns eftersom jag sorterar in alla mail i "mappar" i min outlook och varje försäljning har en digital mapp på mitt datorskrivbord (bland annat)... Men post-it finns på mitt skrivbord också... =O

    SvaraRadera