fredag 25 november 2011

Inte riktigt som man tänkt sig...



Hade visning imorses i ett nyetablerat område under uppbyggnad för ett par utländska spekulanter. Deras mäklare i deras hemland kontaktade mig och har bokat in visningar på exklusiva objekt som de kan tänka sig.
Håller på och och fixar huset inför visningen när jag hör ett avlägset "Hellooooo". Ca 500 meter från huset mitt ute i grovplanerade leriga och isiga vägar står spekulanterna och vet inte hur de ska komma fram till stugan... Jag ber dem snällt att gå tillbaks och fortsätta med bilen in på det område som de skall till men efter en kvart har de fortfarande inte kommit så jag tar bilen upp till infarten för att hitta dem där med en hyrbil utan dubbdäck...
Och vaddå tänker ni? Dubbfria går väl lika bra? Njaaaaaaaa på isfria motorvägar på platt mark kanske men inte i fjällen där det är blåis med sand och regn på som extra krydda och tom dubbdäck åker omkring som en lovikavante på vägen.
Inte en bra start och det stannar inte där. Mannen hade ramlat och sade rent ut till mig att det här var ju inget bra för mina affärer- nej kanske inte bästa utgångsläget får jag nog hålla med om. Dessutom igår så hade de åkt in i området för att förhandstitta på stugan och bilen hade åkt av vägen så polisen fick göra en utryckning vid midnatt för bilen stod med motorhuven i diket. Jahapp säljsignaler allan!

Till slut fick jag med mig dem till stugan och de var ändock mycket nöjda med den. Dock hade de svårt att se min beskrivna "fantastiska fjällutsikt" eftersom vi har 6 plusgrader, dimma, regn och inte ett enda snökorn....

De har aldrig varit i Idre tidigare och jag kan väl säga att den bilden de hade innan stämde inte riktigt överens med verkligheten....

Snön lyser som sagt fortfarande med sin frånvaro vilket ni kan se på webfotot från Idre fjäll och det är det stora samtalsämnet i byn just nu. Hörde en man konstatera att t o m Idresjön är full med vatten....

Så kan en mäklarvardag se ut :)

med rullskidor mot vintern

//janina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar